Dovolená informace před cestou

Dovolená co je dobré vědět před cestou
Titulní stránka » Dovolená - co je dobré vědět před cestou

Co je dobré vědět před cestou na dovolenou

Výběr zájezdu

Především bychom Vám doporučili poradit se s vyškolenými pracovníky a odborníky z naší kanceláře. Zdlouhavé vyhledávání na internetu je většinou neefektivní a nezaručí Vám vždy, že objednané služby budou dodrženy. Naopak, u nás máte možnost si pobyt najít nejen na našich stránkách, ale zároveň vše konzultovat a vyřídit v naší kamenné kanceláři na ul. Palackého 51 v Jihlavě. Letos začínáme 23.sezonu.

V naší nabídce zájezdů naleznete širokou škálu destinací, hotelů a ostatních ubytovacích zařízení. Až budete svou dovolenou vybírat, doporučujeme nejprve se seznámit s danou destinací a vybraným hotelem. Dále pak zvažte nejen kategorii hotelu, ale i jeho umístění, cenu a služby, které poskytuje.

Nižší kategorie hotelů většinou poskytují pouze omezené služby (včetně stravovacích). I v hotelech stejné kategorie mohou být poskytované služby rozdílné. Dobrým vodítkem bývají v tomto případě ceny hotelů. U dražších hotelů lze očekávat širší nabídku služeb a naopak. Věnujte, proto výběru své dovolené dostatečný čas, aby Vaše dovolená byla ta pravá.

Umístění hotelu Vám prozradí, jakou dovolenou strávíte. Pokud je hotel umístěn v centru, lze očekávat, že dovolená bude rušnějšího charakteru. Jeho výhodou je ovšem velmi dobrá dostupnost barů, restaurací, obchodů, tržišť, diskoték. Hotely umístěné mimo centrum jsou klidnější, ale i tam se setkáte s mírným dovolenkovým ruchem (animační programy hotelů pro děti i dospělé).

Nákup zájezdu

Často se nákup na poslední chvíli „last minute“ nevyplácí, protože nejatraktivnější hotely bývají vyprodány již v začátku prodeje. Při včasném nákupu, nebo-li „first minute“, častokrát ušetříte mnohem více než při nákupu na poslední chvíli. Věnujte výběru a nákupu dostatečný čas a prostor nebo navštivte naši pobočku, kde Vám rádi poradíme. Širokou nabídku zájezdů najdete i na našich webových stránkách.

Vyžádejte si v naší CA odpovědi na vše, co Vám není jasné, předejdete tím negativním událostem, které Vám mohou dovolenou znepříjemnit. Při podpisu cestovní smlouvy si ji nezapomeňte řádně pročíst a prostudovat si všeobecné podmínky účasti na daném zájezdu, které najdete na webových stránkách jednotlivých touroperátorů.

Těšení na dovolenou

Vaše dovolená už je vybraná a zarezervovaná a těšení na dovolenou je velké. Avšak si nezapomeňte s dostatečným předstihem zkontrolovat platnost Vašich cestovních dokladů. Většina zemí vyžaduje minimální platnost cestovního pasu 6 měsíců po opuštění země. Pokud cestujete v rámci Evropské unie, cestovní pas nebudete potřebovat, postačí Vám občanský průkaz, který disponuje čtecí zónou. Od roku 2013 je striktně vyžadováno mít platný cestovní pas 6 měsíců po návratu při cestě do Egypta.

Pokud cestujete s dětmi, tak nezapomeňte že potřebují vlastní cestovní pas.

Dovolená se blíží

Přibližně 7 dnů před odletem/odjezdem Vám zašleme pokyny pro cestu. V těchto pokynech najdete veškeré podrobnosti týkající se Vaší cesty.

Časy

Nezapomeňte si řádně prostudovat časy odletů a čas příchodu na letiště k odbavení (pozor si dejte na lety těsně po půlnoci – na letiště se musíte dostavit předešlý den před půlnocí).

Váha zavazadel

U většiny leteckých charterových společností je povolená maximální váha zavazadel 15kg na osobu (neplatí pro děti mladší 2let). Vaše kabinové, nebo příruční, zavazadlo nesmí překročit limit 5 kg a maximální rozměry 55 x 45 x 25cm. Kumulovaná váha jednoho zapsaného zavazadla nesmí překročit 32kg. Pokud vaše zavazadlo překročí povolenou váhu (kterou najdete na své letence), zeptejte se prosím ve vaší CK, zda je možné nadváhu zavazadla doplatit. V případě, že budete cestovat s potápěčskou výstrojí, golfovou sestavou, snowboardem, kolem či jiným nadměrným zavazadlem, sdělte nám to s předstihem a my zjistíme, zda s nadměrným zavazadlem můžete cestovat a jak je zpoplatněno.

Dokumenty

Společně s pokyny Vám zašleme několik dokumentů jako například potvrzení letu, potvrzení ubytování a pojištění (pojištění pouze v případě, že jste uzavřeli v naší CA). Všechny tyto dokumenty si řádně prostudujte a uschovejte k předložení při odbavení a ubytování. V případě jejich ztráty je možné si je znova vytisknout z vašeho e-mailu.

V této době si začněte připravovat nezbytné věci pro Vaši dovolenou (léky, opalovací krémy, sluneční brýle, potřebné vybavení ke sportu). Dále pak zkontrolujte potřebnou hotovost v cizí měně na cestu, platnost vaší kreditní karty, výši zůstatku na účtu a denní limity pro výběr z bankomatů, případně při nákupu kartou. Dále nezapomeňte zámek na uzamčení zavazadla. Mezi další věci, které byste neměli nechat doma, patří léky na bolest, zvýšenou teplotu, střevní potíže, panthenol na případné popáleniny, plážová taška, zajímavé čtení, šňůra a kolíčky na prádlo, otvírák na lahve, náplasti a krém po kousnutí hmyzem. Pány prosíme, aby nezapomněli doma dlouhé kalhoty k večeři. Většina hotelů od *** vyžadují u mužů dlouhé kalhoty k večeři.

Den před odletem

Cestovní zavazadlo si řádně zamkněte a opatřete visačkou se jménem hotelu a destinace, kde budete během dovolené pobývat. Do zavazadel neukládejte žádné cenné či křehké věci (notebook, fotoaparát, šperky, kreditní karty, vouchery, osobní doklady), protože letecká společnost za tyto věci nenese žádnou odpovědnost. Proto prosíme, abyste si své cennosti ukládali do příručních zavazadel. S sebou do letadla ovšem nevnášejte žádné ostré předměty, jako jsou nůžky, pilník, otvírák, nože, příruční manikúry, jakékoli tekutiny a gely v balení s objemem nad 100 ml. Všechna tato balení musí být uzavřena v jednom uzavíratelném igelitovém sáčku (automaty na letišti) maximálního objemu 1 litr na osobu. Proto Vám doporučujeme přepravovat léky a dietologické přípravky v hlavním zavazadle. Do příručního zavazadla si můžete sbalit náhradní spodní prádlo, zubní kartáček a pastu (do 100ml), spodní prádlo, tričko a plavky v případě, že by se hlavní zavazadlo zpozdilo.

V den odletu

Cestu na letiště si naplánujte tak, abyste měli dostatečnou časovou rezervu v případě neočekávaných komplikací. Doporučujeme být na letišti 2 hodiny před odletem. Informační tabule na letišti Vás nasměrují k přepážce, kde budete odbaveni. Vždy se orientujte dle čísla letu uvedeného ve vašich cestovních dokladech, protože se může stát, že do stejné destinace odlétá více letů. U odbavovací přepážky se v případě cesty v rámci EU prokážete občanským průkazem nebo cestovním pasem při cestě mimo EU. Upozorňujeme, že od června 2012 musí mít každé dítě vlastní cestovní pas. U této přepážky odevzdáte svá zavazadla a bude Vám vystavena palubní vstupenka a potvrzení o převzetí zavazadla (oba tyto doklady si pečlivě uschovejte). Následuje pasová kontrola, kdy budete požádáni o Váš cestovní doklad, letenku a palubní lístek. Čas, který strávíte v tranzitní zóně si můžete zpříjemnit nákupy a občerstvením, ale neustále sledujte čas odletu a číslo východu (tzv. gate). Po vstupu do tranzitní zony doporučujeme prvně vyhledat Váš gate a až poté navštívit obchody a občerstvit se v restauracích. Dodržte prosím čas nástupu do letadla, který je uveden na palubním lístku a na informačních tabulích.

Let

Palubní personál Vás uvítá a nasměruje k vašim místům. Usaďte se prosím na místo, které máte uvedeno na palubním lístku. Příruční zavazadla uložte do prostoru nad vašimi hlavami, nebo pod sedadlo před Vámi. Pohodlně se usaďte a připoutejte. Pozorně sledujte a naslouchejte palubnímu personálu při seznámení s bezpečnostními pokyny. V závislosti na délce letu Vám bude nabízeno studené či teplé občerstvení a studené či teplé nápoje.

Od 31. ledna 2014 dojde v souladu s nařízením Evropské komise na všech letištích v rámci Evropské unie k dílčí změně v kontrole přepravovaných tekutin, aerosolů a gelů.
První oblastí, které se tato změna týká, je zboží tekutého, gelového či aerosolového charakteru prodávaného v letištních obchodech. Toto zboží musí být vždy uloženo společně s účtenkou do příslušného průhledného obalu – tzv. STEBu, tak jak tomu bylo dosud. Změna spočívá v tom, že každý tento obal musí mít označení letiště, na kterém si cestující dané zboží koupil. V případě, že cestující s tímto zbožím přestupuje, pak je musí předložit během bezpečnostní kontroly k detekční zkoušce speciálním skenerem. Touto kontrolou projde i zboží pořízené na letišti v Praze, a to v případě, že od jeho nákupu uběhlo více než tři hodiny.
Druhou oblastí dotčenou změnou bezpečnostních opatření je přeprava dětské stravy a léků v podobě tekutiny, gelu či aerosolu na palubě letadla v kabinovém zavazadle. Tyto věci v objemu nad 100 ml budou kontrolovány bez výjimky pomocí již zmíněných speciálních skenerů. V Terminálu 2, kde je centrální bezpečnostní kontrola, bude označen jako „Medical line“ prostor určený pro kontrolu dětské stravy a léků nad 100 ml. V Terminále 1 budou skenery ve všech odletových čekárnách, dále budou k dispozici na přestupu.
Důležitým faktem je, že ostatní omezení v přepravě tekutin a gelů v kabinových zavazadlech zůstávají zachována. Stejně jako dosud mohou cestující přepravovat v kabinovém zavazadle běžné tekutiny, aerosoly a gely jen v nádobách o objemu maximálně 100 ml, uložené v jednom průhledném plastovém sáčku o objemu max. 1 litr, který lze opakovaně uzavřít. Před bezpečnostní kontrolou vnášených věcí i nadále platí povinnost veškeré tekutiny, aerosoly a gely vyjmout z kabinového zavazadla a předložit je k samostatné kontrole. Pokud přesáhnou limit objemu 100 ml na jeden kus či sáčku maximálně 1 l, nebo je cestující po upozornění nepředloží k samostatné kontrole mimo zavazadlo, jsou podle legislativy zakázanými předměty a jejich přeprava nebude povolena.
Letiště Praha je na výše uvedené změny plně připraveno a bude je realizovat od 31. 1. 2014. V případě, že budete mít k uvedené problematice jakékoli dotazy, prosím, zašlete je na e-mailovou adresu: martina.vonasekstrejcovska@prg.aero.

Přeprava zvířat

Pokud chcete cestovat se svými zvířecími mazlíčky, jde to pouze po předchozím nahlášení a následném souhlasu letecké společnosti. Přeprava zvířat je možná pouze za poplatek. Vlastníteli „menší zvíře“, tzn. cca do 5 kg, je možné ho přepravit v kabině letadla v uzavřené schránce. Zvíře nad 5 kg bude přepraveno v zavazadlovém prostoru ve speciálních kontejnerech. Dříve, než budete cestovat se zvířetem, se informujte, zda hotel kde budete pobývat zvířata akceptuje.

Přílet

Až vystoupíte z letadla, projdete pasovou kontrolou a vyzvednete si zavazadla. Zkontrolujte stav zavazadel. V případě jejich poškození či ztráty kontaktujte přepážku reklamací (před opuštěním tranzitní zóny) a nechte si vystavit reklamační protokol PIR. Při reklamaci či ztrátě zavazadla budete potřebovat potvrzení o převzetí zavazadla, které jste dostali na odbavovací přepážce v místě odletu. V příjezdové hale Vás budou čekat delegáti, kteří zajistí Váš transfer z letiště do hotelu.

Ubytování

Na hotelové recepci se prokažte potvrzením o ubytování a občanským průkazem či cestovním pasem. V den příjezdu můžete ubytování a stravování, dle mezinárodních standardů, čerpat až po 14:00 hodině. Pouze v případě, že jste si připlatili službu early check-in, budete ubytováni ihned po příjezdu. Pokud přijíždíte v brzkých hodinách, hotel Vám většinou nabídne místo k uskladnění vašich zavazadel do doby než budete ubytováni. Nezapomeňte si své cennosti (cestovní pasy, hotovost, šperky, drahou elektroniku, …) vložit a zamknout do trezoru.
Při výběru hotelu si dejte pozor na to, že úrovně hotelů ve stejné kategorii v různých zemích se mohou velmi lišit, a to ve vybavení pokoje a hotelu, rozsahu a úrovni poskytovaných služeb včetně stavování.

  • * Velmi jednoduše vybavené ubytování s omezeným rozsahem služeb včetně stravy. Vhodné pro nenáročnou klientelu.
  • ** Účelně a jednoduše vybavené ubytování s jednoduchým rozsahem služeb a stravování. Vhodné pro nenáročnou klientelu.
  • *** Ubytovací zařízení nižší turistické třídy s běžným rozsahem stravování a služeb.
  • **** Ubytovací zařízení střední kategorie poskytující standardní stravování s rozsah služeb.
  • ***** Hotely poskytující vysokou úroveň služeb, stravování i ubytování. Vhodné pro náročnější klientelu.

V destinacích, které jsou velmi hojně navštěvovány a jsou oblíbeným cílem turistů se úroveň hotelů již přiblížila mezinárodní úrovni. Pokoje ovšem nebývají dobře zvukově izolované a tak do pokojů často proniká hluk z ulice (hlavně ve večerních hodinách). K exotice jižních zemí neodmyslitelně patří hmyz a to i v prostorách hotelů, proto si nezapomeňte přibalit prostředky proti hmyzu. Úroveň cestovatelských cílů v některých zemích se může lišit od vyspělých evropských zemí, na které jsme zvyklí z domova či dalších vyspělých světových destinací. Největší rozdíly se týkají vybavení pokoje, poskytovaných služeb a pestrosti podávané stravy. Bohužel zákony v hostitelských zemích dovolují ubytovacím zařízením vyšší příjem objednávek než je skutečná kapacita hotelu. Proto se může stát, že budete ubytováni v jiném ubytovacím zařízení, než jaké máte uvedené v cestovní smlouvě. Pokud tato situace nastane, tak hotel má povinnost Vás ubytovat v hotelu stejné nebo vyšší kategorie. Požadavky, jako například výhled na moře, vždy do smlouvy uvedeme, ale rozhodnutí je plně v kompetenci hotelu. Výjimku tvoří hotely, kde si za tyto požadavky připlácíte.

Klimatizace

V některých hotelech je klimatizace na pokojích zcela zdarma. Bohužel, ale klimatizace nemusí být v provozu celých 24 hodin denně. Buď její provoz upravuje hotel sám (třeba funguje jen v odpoledních a večerních hodinách) a nebo funguje na základě vaší přítomnosti v pokoji (tzv. systém pojistek připojených ke klíči od pokoje – zasunutí klíče nebo karty do speciální zásuvky).

Mýdlo, voda, elektrické napětí

Mýdlo většinou v koupelnách v ubytovacích zařízeních nebývá. Obyvatelé vodu, která teče z kohoutku, nepoužívají na pití ani k vaření. Proto, v rámci svého zdraví, vodu k těmto účelům kupujte balenou v místních obchodech. V případech, kdy má hotel solární ohřev se může stát, že chvílemi teče vlažná voda nebo na krátkou dobu vypadne elektrický proud (včetně klimatizace).

Vyhřívané bazény

V popisu jednotlivých hotelů naleznete, zda mají vyhřívaný bazén a v jakém období je vyhříván. Bazény nemusí být nutně vyhřívány celý rok.

Služby

Služby, které hotel nebo destinace nabízí najdete v popisu v katalogu. Ale může se stát, že z nějakého důvodu hotel své služby omezí nebo zruší.

Stravování

V hotelech se většinou setkáte s mezinárodními jídly doplněné o místní speciality. Způsob stravování se odvíjí od úrovně hotelu. Avšak v popisu hotelu tuto informaci vždy najedete.

Kontinentální (evropská) snídaně

Tato snídaně se skládá z kávy, čaje, pečiva, másla a marmelády nebo sýra. Uzeniny a vajíčka jsou výjimkou.

Snídaně formou bufetu

Jedná se o volnou konzumaci z nabídky, která koresponduje s úrovní hotelu. Velmi často zde najdeme místní speciality. Základem je pečivo, káva, čaj, džus, sladké pokrmy a koláče, ovoce, vajíčka, marmeláda, sýr, uzeniny.

Večeře

Večeře může být formou menu s obsluhou, výběr z několika chodů a saláty formou bufetu, nebo volná konzumace z bufetu. Šíře a pestrost večeří bude opět odpovídat úrovni hotelu. Nápoje nejsou nikdy zahrnuty v ceně večeří, pokud není uvedeno jinak.

„All inclusive“

V tomto programu jsou Vám podávána jídla a nápoje v daných časech v jednotlivých hotelových restauracích a barech. V ceně jsou většinou nápoje rozlévané. Jednotlivě balené nápoje jsou zpoplatněny.

Vlastní stravování

V případě, zájezdu bez stravy bude vaše ubytování disponovat malou kuchyňkou, která bude vybavena pouze základním nádobím, dvouvařičem a lednicí.

Delegáti - průvodci

V naprosté většině destinací jsou k dispozici čeští nebo slovenští delegáti cestovní kanceláře, která zájezd pořádá. Delegáti Vás vyzvednou na letišti a při odjezdu domů Vás tam zase dopraví. Organizují také informační schůzky během vašeho pobytu (cca 2x – 3x za pobyt). V případě jakýchkoli potíží neváhejte delegáta kontaktovat na telefonním čísle, které je uvedené v informačních materiálech na recepci, nebo propozicích od CK.

Informační schůzky

První informační schůzka se vždy koná v den příletu (v případě pozdního příletu se koná den následující). O čase a místech konání informačních schůzek Vás budou informovat delegáti nebo tyto informace naleznete na informačních tabulích (informačních knihách) v hotelu. Doporučujeme zúčastnit se alespoň první schůzky s delegátem. Zde se dozvíte vše důležité o destinaci, o službách poskytovaných ve vašem hotelu, o fakultativních výletech a máte možnost se zeptat na vše, co Vám do té doby nebylo jasné. V průběhu dovolené se delegát bude objevovat v hotelu pravidelně, takže v případě nejasností se ještě budete moci doptat. Pro urgentní situace (nemoc, úraz, nevědomé porušení zákona,…) bude na nástěnce v hotelu vyvěšené telefonní číslo delegáta, které doporučujeme si uložit.

Transfery v destinaci

Většina cestovních kanceláří poskytuje transfer z/na letiště v destinaci. Zda je transfer v ceně, za příplatek nebo individuální se dozvíte v naší CA.

Šperky a trezory

Prosíme, abyste si veškeré své cennosti (šperky, platební karty, hotovost, cestovní doklady, atd.) ukládali do trezorů. Trezory jsou buď zdarma na pokoji, nebo na recepci za poplatek. Za věci neuložené v trezoru cestovní kancelář ani hotel neručí.

Oblečení

Ve většině hotelů je standardem aby muži i ženy chodili na večeři přiměřeně oblečeni (například šortky či mini sukně nejsou dovoleny).

Pláže

Většina pláží v letoviscích je veřejná. To znamená, že je přístupná i pro místní obyvatelstvo, které je občas hlučnější. Lehátka a slunečníky jsou zde za poplatek (pokud není v katalogu uvedeno jinak). Uvedené vzdálenosti hotelů od pláží jsou pouze orientační, v případě že je vzdálenost hotelu od pláže „0“, jedná se o hotel přímo u pláže. U velkých hotelových komplexů se může vzdálenost od pláže lišit od jednotlivých ubytovacích jednotek.

Fakultativní výlety

V každé destinaci cestovní kanceláře nabízejí fakultativní výlety, které si můžete zakoupit v místě pobytu. V případě reklamace fakultativního výletu Vám doporučujeme reklamaci řešit okamžitě na místě.

Doporučujeme

  • Nevystavovat se v prvních dnech dovolené slunci na více než 15 minut
  • Používat opalovací krémy s vysokým faktorem UV ochrany
  • Nosit sluneční brýle s UV ochranou
  • Nepít vodu z kohoutku, ani v ní neoplachovat ovoce k okamžité konzumaci
  • Konzumovat pouze ovoce a zeleninu, která lze oloupat
  • Někdy „naše“ léky na střevní potíže nepomáhají, stane-li se tak okamžitě kontaktujte delegáta nebo lékaře prostřednictvím delegáta

Před sezónou/po sezóně

V těchto dvou obdobích se může stát, že provozovatel hotelu se rozhodne uzavřít nebo otevřít své zařízení dříve nebo později. V tomto případě byste měli sice některé služby omezenější, ale v hotelu by byl klid a obsluha by měla více času o vás dbát.

Lékařská pomoc

Ordinační hodiny lékařů v zahraničí bývají většinou od 9:00 do 20:00 hodin. Volně dostupné léky (na bolest, kašel, bolest v krku, spáleniny…) můžete zakoupit v místních lékárnách. V případě vážnějšího onemocnění kontaktuje asistenční službu pojišťovny, u které máte sjednané pojištění. V případě, že asistenční službu nebudete kontaktovat, může se stát že pojišťovna později odmítne uhradit Vaše léčebné výlohy. Postupujte v souladu s pokyny pojišťovny, u které máte sjednané pojištění.

Odlet

Den před odletem najdete na informační tabuli, v hotelové hale, pokyny k odletu. Tyto informace Vám zajisté poskytne i delegát na poslední informační schůzce. U mezinárodních hotelů musíte většinou pokoje opustit do 12:00 hodin, resp. do 12:00 musíte odevzdat klíče od pokoje na recepci. Touto hodinou také končí Váš nárok na čerpání stravovacích služeb. Při předávání klíčů od pokoje nezapomeňte uhradit Váš hotelový účet. V hotelovém pokoji/trezoru si nezapomeňte cestovní doklady, šperky, kreditní karty, hotovost, letenky. K místu odjezdu na letiště se dostavte minimálně o 10 min dříve a vyčkejte na transfer s delegátem. Delegát Vás bude informovat o čísle přepážky pro odbavení. Mějte prosím pochopení pro rodiny s dětmi a seniory a pusťte je při odbavení před sebe. Následuje pak stejný proces jako při odbavení v ČR.

Návrat do ČR

Jste zpět doma, plni nových a krásných zážitků. Podělte se s námi o všechny vaše poznatky. Jsme vděční za jakoukoliv zpětnou vazbu (e-mail, dopis) od našich klientů. Díky tomu můžeme naše služby neustále zlepšovat. Těšíme se s Vámi na Vaše další krásné cesty za odpočinkem i poznáním.

Od roku 2007 jsme oficiálním akreditovaným partnerem CK Neckermann pro Jihlavu- Neckermann- partner. Dále spolupracujeme s následujícími CK, jejichž zájezdy prodáváme za stejné ceny- Akvila Travel, Adrialand, Adventura, Ancora, Amerika Tours, Alex, Alexandria, Aquarius adriatic, Atis, Atlantika, Autoturist, Azur Reizen, Azzurro, Blue Sky, Blue Style, Brenna,Best Reisen CZ, Bon Ton, Canaria travel, Consultour, Čebus Brno, Čedok, České Kormidlo, Daen International, Daniela travel, Emma, ESO travel, Eurotime, Exim tours, Fede, Firo tour, For-line tour, Four Season Travel, Geos CK, Globtour, Greece-tours, Happyland, Hellas tour, Hydrotour, Hungariatour, Ideal-Tour Praha, Inex, Kellner travel, Kovotour Plus, Komfort, Liberty International, Marine Tour, Maxi Reisen, Mayer Crocus, Medina Tours, Mile, Myplanet, Natour, Neckermann, Neckermann- eurovíkendy, Nev-Dama, Nomád, Osvěta, Periscope Skandinávie, Petra Tour, CK Poznání, Rialto, Rudolf Reisen,Sardegna travel, Siam travel international, Slan tour, Snail travel,Tempo tours, Time travel, Travel 2002, Travel club ČSAD Tišnov,Ulysses T.R.U.S.T., Viamare, Victoria, Vítkovice tours, VOMA, Venus Trade and Tours, VTT do stovek zemí - Turecka, Řecka, Španělska, Egypta, Tunisu, Chorvatska, Itálie, Francie, Spojených arabských emirátů, Bulharska, Thajska, Vietnamu, na Seychely, Mauricius, do Keni, na Floridu atd.